Mnie brak dostępności polskiej wersji wcale nie zaskakuje.
Większość polskich programów była zgrywana do obrazów TAP, T64, D64, PRG itd mniej więcej po roku 2000.
Kiedy postanawiasz zrobić kopię programów ze swoich kaset lub dyskietek to kopiujesz jak leci ale przy okazji
sprawdzasz co kopiujesz. Nie kopiujesz pozycji, która jest zabezpieczona kodem, zaś instrukcja Ci gdzieś przepadła.
Polska wersja tej gry była bezużyteczna jeśli osoba ją uruchamiająca na swoim komputerze nie posiadała instrukcji,
której ksero dołączał autor do każdego sprzedanego egzemplarza. Instrukcja była potrzebna do wpisania kodu,
o który gra pytała przy starcie. Mogę się jedynie domyślać, że autor zrobił wszystko, żeby utrudnić jej skopiowanie.
Na przykład zamiast białego, używał czerwonego papieru podczas wykonywania ksero. Także była to pozycja wielostronicowa
bo sam autor pisze, że w pewnym momencie chciał zakupić nową kserokopiarkę bo bardziej mu się to opłacało niż
robienie kopii w punkcie.
Angielska "złamana" wersja działała bez instrukcji i rozeszła się po świecie dzięki grupie F4CG.
Trafiła do szerokiego grona użytkowników Dlatego dostępna jest do dziś.
Jeszcze w temacie ilości użytkowników tek gry w Polsce:
Autor sprzedał 814 legalnych kopii. Ile powstało pirackich kopii zakładając, że instrukcja
była trudna do skopiowania i był spory koszt kopii, gra była typową tekstówką u schyłku popularności
tej platformy sprzętowej bo w Polsce już królowała Amiga z cudnymi graficznie grami, a zatwardziali właściciele
C64 szukali raczej gier podobnych do tych które zobaczyli u swoich bogatszych kolegów na Amidze.
Pirat handlujący na giełdzie patrzył tylko na zysk. Prawdopodobnie po ukazaniu się opisu gry w Top Secret,
na giełdzie było więcej zapytań o ta grę, ale jak widać nie było podaży bo rozpaczliwie pisali listy
do redakcji z pytaniami jak zdobyć tą grę.
Chyba wszystko jasne