Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: ten dzial jest zbedny bo...  (Przeczytany 1525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nitro__

  • Gość
ten dzial jest zbedny bo...
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Września 2008, 17:39 »
Nie no, nie jest tak zle, na codebase64 sa artykuly o 3D, swietnie napisane podstawy VIC\'a, i kilka innych przydatnych rzeczy. Sam planuje w najblizszym czasie podzielic sie choc troche swoja malutka wiedza na temat kodowania i skrobnac artykul albo dwa na troche bardziej zaawansowane tematy.

Znowu nie moze byc strony z opisami i kodem wszystkich efektow, bo wtedy cala zabawa w kodowanie przestaje miec sens.
Satysfakcja z wlasnorecznie napisanego efektu to swietne uczucie.

Offline Kisiel

  • Level 7
  • *******
  • Wiadomości: 11447
  • Number 7 in all users competition...
    • http://wiki.projekt64.filety.pl/doku.php
ten dzial jest zbedny bo...
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Września 2008, 18:21 »
@fenek ..zacznij po malu np. Jak dziala program kostka sluzacy do przemieszczania pionka w grze planszowej :P
idz wyprostowany wśród tych co idą na kolanach

...w przypadku checi zakupu UK1541,GA,MA,T8500,T7501 prosze o kontakt na Facebooku, haslo: UK1541....

smiglo .::.__

  • Gość
ten dzial jest zbedny bo...
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Września 2008, 10:15 »
                   
Cytat:
Znowu nie moze byc strony z opisami i kodem wszystkich efektow, bo wtedy cala zabawa w kodowanie przestaje miec sens.


Scena 8-bitowcow jest juz dosyc rozwinieta i standardowe gourady na szescianach czy tunele 2d raczej nie zrywaja kasku. Dzisiaj to sa juz powszechne efekty i dlatego ja bym sie zastanawial, czy zatajanie zrodlowek w imie dobrej zabawy jest uzasadnione. Istnieje duzo fx\'ow ktore na c64 czy atari pojawialy sie sporadycznie albo wcale i dlatego trzeba dac ludziom mozliwosc zabrania sie za te rzeczy bez koniecznosci rozpoczynania od kompletnego zera...

Z drugiej strony jednak przyznam ci racje - rzeczywiscie nie nalezy przesadzac z lopatologia, ewentualny tutorial powienien zostawiac miejsce na inwencje odbiorcy - widze to tak, ze dotykajac tematu wektorkow, wystarczyloby poprzestac na cieniowaniu i wytlumaczyc na chlopski rozum jak to dziala od strony matematycznej, tak zeby czytelnik dostajac nastepne wzory potrafil juz samodzielnie napisac teksturowanie. Podobnie ze wspomnianym tunelem - pokazujemy najprostszy wariant, a jako prace domowa zostawiamy zrobienie wersji z tekstura wieksza niz 16x16.

To taka teoria oczywiscie. \"Smile\"

Ramos

  • Gość
ten dzial jest zbedny bo...
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Września 2008, 18:24 »
Smiglo ma racje. Takie cos jest najlepszym rozwiazaniem.

Flash__

  • Gość
ten dzial jest zbedny bo...
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Października 2008, 17:39 »
A ja bym chcial zobaczyc zrodlowki Crossbowa \"Smile\"

Nitro__

  • Gość
ten dzial jest zbedny bo...
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Października 2008, 16:34 »
Vice, monitorek i jedziemy, Crossbow podobno koduje w monitorze.