Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Sid Factory 2  (Przeczytany 1185 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Sid Factory 2
« dnia: 24 Czerwca 2020, 09:38 »
Zapraszam do testowania Sid Factory 2 bo program muzyczny właśnie o to chodzi, że dzięki testowaniu jest ciągle aktualizowany. Ja dołączyłem do grupy Sid Factory 2, stworzonej przez JCH/Vibrants. Program koduje według mnie to kiedyś jeden z lepszych muzyków na Commodore 64 Laxity/Vibrants :)

https://www.facebook.com/groups/255114778886664/



Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Czerwca 2020, 13:03 »
Chętnie skorzystałbym z edytora, który zwalnia od "zgadywania" co jest na ekranie. Na ten moment jestem pod wrażeniem dźwięków ale sam edytor to rzecz jasna praca w trakcie, więc ciężko oceniać. Spodziewam się czegoś jak UK1541, czyli że będzie się działo dobro, ze słabo przyswajalnym interface użytkownika.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Lipca 2020, 20:12 »
Chętnie skorzystałbym z edytora, który zwalnia od "zgadywania" co jest na ekranie. Na ten moment jestem pod wrażeniem dźwięków ale sam edytor to rzecz jasna praca w trakcie, więc ciężko oceniać. Spodziewam się czegoś jak UK1541, czyli że będzie się działo dobro, ze słabo przyswajalnym interface użytkownika.

No właśnie o to chodzi Raf, że my userzy jesteśmy twórcami edytora, aczkolwiek może teraz dźwięki słabe, tylko teraz wszystko się będzie wiązało z rodzajem driver'a, jako taki expansion. W rozmowach z Laxity i JCH z Vibrants to będzie próba przenieść kod playera z edytorów DMC i GMC, jako driver, a tam wiadomo jaka jakość dźwięków jest generowana.

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Lipca 2020, 20:21 »
Raf na te chwilę edytor tworzy już czterech koderów, więc jeśli chcesz dołączyć do grupy i spróbować bo Sid Factory 2 jest w całości kodowany w C++ na bibliotece SDL, a jeśli dołączysz do grupy jako koder to dostajesz od razu dostęp do repozytorium SF2

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Lipca 2020, 22:54 »

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Lipca 2020, 23:01 »

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Lipca 2020, 01:16 »
SF2 konwerter beta. Głównie prace idą w kierunku konwersji z GT2 do SF2. Ja w rozmowach z Cadaver (Lasse Öörni) z Coverbitops doszedłem do wniosku, że GT2 nie jest w pełni konwertowany do SF2 i nie ma takiej możliwości bo kod do GT2 jest napisany w zupełnie innym języku programowania. Są jednak nadal rozmowy online z Cadaver/Coverbitops, które są szansą do pełni funkcjonalnych driver'ów SF2 i konwersji GT2 do SF2.

Kilka bugów od Carsten Berggreen (Scarzix)

"Really cool with the support for MacOSX

But, what about shortcuts for making editing easier? I keep struggling with TAB's?

am I the only one who cannot ajust that easily?

I really miss logical shortcuts for switching between tables and I just cannot get my head to work with F3/F4 for changing compose octave. I am used to Keypad shortcuts for that."

"Pressing TAB while editing sequence number, cancels the entered value? is that on purpose?"

"Is there a way to copy half a sequence or repeat the top part of a long sequence by copy/paste?"

"BUG!? When I have been playing my sequences on loop for a while, editing the sequences and halt the tune with F2 ... I can hear something "knittering" ... as if the wavetables in the ReSID are not reset/stopped playing?

Am I the only one experiencing this?"

http://files.chordian.net/sf2/SF2Converter_20200703.zip?fbclid=IwAR1ogf89D_ed-3uB4ZZ57MmPcrGaU-WoGX37bwR1pkiVOdbs-tO24nq5BD8

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Lipca 2020, 09:02 »

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Lipca 2020, 09:04 »
Wyszedł już konwerter .SNG to .SF2

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Lipca 2020, 23:23 »
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Buddha

  • Level 4
  • ****
  • Wiadomości: 341
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Sierpnia 2020, 07:57 »
siema RAF. Rozwalam player DMC 7 na łopatki w kodzie. Mam nadzieję, że to będzie kolejny driver pod SF2 i możliwość grania instrumentów na kilku ramkach, na poszczególnych channel C64. Brawa dla Vibrants za nowość wszechczasów dla muzyków Commodore 64

Offline F7sus4

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2410
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Sierpnia 2020, 23:15 »
Chętnie skorzystałbym z edytora, który zwalnia od "zgadywania" co jest na ekranie.

Tutaj:
https://csdb.dk/release/?id=170858&show=summary#summary  8)

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Odp: Sid Factory 2
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Sierpnia 2020, 09:31 »
defMon z naciskiem na MON :D i nie chodzi o Maniacs of Noise :)

SF2 ma juz swoja strone:
http://blog.chordian.net/sf2/

Nie wydaje mi sie aby SF2 mogl miec wsparcie dla innych driverow niz JCHowate.
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"