tutaj jest przykład szczałki a'la mysz. zmień, dodaj jakis fjuczer i zamieść w tym wątku. jestem ciekaw co z obecnego potworka wyjdzie po pracy grupowej:)
10 let px=100:let py=100
20 print chr$(147)
30 print:print:print:print"a"
195 rem ********** RYSOWANIE SPRITA *************
200 v=53248
230 POKE V+39,1:rem kolor sprite nr1 bialy (wg. wiki c64)
240 poke v+21,1 : rem sprite nr 1 enabled=true
250 poke 2040,192
260 let sz=12288:rem 12288:64=192
270 for n=0 to 62
280 read d
290 poke sz+n,d
300 next n
310 goto 5000
400 rem ********** OBSLUGA JOYA *************
410 M=PEEK(56321):rem PORT 1
415 IF M=255 THEN GOTO 400
420 IF M=251 THEN goto 1000:rem LEFT
430 IF M=247 THEN GOTO 1100:rem RIGHT
440 IF M=254 THEN GOTO 1200:rem UP
450 IF M=253 THEN GOTO 1300:rem DOWN
1000 px=px-1:goto 5000
1100 px=px+1:goto 5000
1200 py=py-1:goto 5000
1300 py=py+1:goto 5000
5000 poke v, px:poke v+1,py
5010 rem ********** KOLIZJA SPRITA *************
5020 k=peek(53279)
5030 if k=1 then print"kolizja"
5900 goto 400
10000 rem ********** OBRAZEK SPRITA *************
10010 DATA 255,255,255,128,0,1
10020 DATA 191,255,227,160,0,6
10030 DATA 160,0,12,167,252,56
10040 DATA 164,0,96,164,0,192
10050 DATA 164,1,128,164,1,128
10060 DATA 164,0,192,164,0,112
10070 DATA 160,192,24,161,224,12
10080 DATA 167,48,6,140,24,3
10090 DATA 152,12,6,176,6,12
10100 DATA 224,3,24,192,1,176
10110 DATA 0,0,224