Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Autor Wątek: Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe  (Przeczytany 1006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rs2322

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 540
  • ASAP
Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
« dnia: 07 Stycznia 2015, 21:16 »
Hej

Zaczynam swoja ponowna przygode z C64 (ostatnia styczność w 1996) aktulanie walcze z łaczeniem "scalaniem" plików kilku plików .prg w jeden za pomocą narzedzia cbmcombine.exe autorstwa iAN CooG / TWT ^ HokutoForce.

Jak z kilku plików .prg wchodzacych w wsklad .tap lub .d64 zrobic jeden dzialajacy plik .prg ?

Aktualnie sadze za wzilem cos prostego (tak sadze) na tapete, mianowicie  scooby&scrappy.tap . Za pomoca DirMaster'a wyciagam pliki .prg z paczki .tap.

po rozpakowaniu mam trzy pliki z rozszerzeniem .prg jak ponizej

\"\"

nastepnie uzywając narzedzia cmbcombine.exe pliki powinny zostać "scalone" do jednej paczki, pytanie czemu sie tak nie dzieje - wynikowy plik powinien miec rozmiar sumy połaczonych plików czyli 54kb

\"\"

pytanie czemu wynikowy plik ma dalej tylko 36kb ?
co zle robie łacząć "scalając"pliki .prg ?
utworzony nowy.prg oczywiscie nie działa, naomiast ładując program w Vice od Scooby&Scrappy. prg wszystko dziala.

moja paczka, .prg +cmbcombine.exe
http://chomikuj.pl/TadekS/Wysypisko/trash,4490962631.rar

Prosze o pomoc.


Pamięci RAM każda ilość: KM4164, 4464, TMS 4464 MT1259-10
PCB - projekty na zamówienie.
Programowanie pamięci EEPROM, EPROM - free !
SD2IEC http://c64power.com/forumng/index.php?topic=6630.0

Offline Raf

  • Master of disaster
  • Administrator
  • Level 7
  • **********
  • Wiadomości: 7333
  • Wolność, własność, sprawiedliwość
Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Stycznia 2015, 23:59 »
1) co chcesz uzyskac?
2) to narzedzie sluzy do sklejania kilku plikow prg np z grafika muzyka i kodem w jeden plik prg po to aby go potem skompresowac PuCrunch'em
"Cokolwiek powiesz albo napiszesz, znajdzie się ktoś, kto słyszy lub czyta coś zupełnie innego i jeszcze bezczelnie wmawia Ci to"

Offline Skull

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2034
Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Stycznia 2015, 09:41 »
2) czyli tzw linker

Żeby łączyć pliki (jeden po drugim), nie potrzeba narzędzi zewnętrznych, jest komenda copy:

OPEN15,8,15,"C:PLIK=PLIK1,PLIK2(itd)":CLOSE15

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Stycznia 2015, 13:09 »
Jak widać na tym drugim screenshocie pliki zachodzą na siebie obszarami pamięci. To pierwszy podstawowy problem. Drugi jest taki, że próbujesz kleić segmenty, z których pierwszy na pewno zawiera procedurę ładującą drugi i trzeci ;) a przecież nic w kodzie nie zmieniłeś...

Jak na pececie chcesz uzyskać obrazek z muzyką, to sklejenie binarnie pliku JPG z plikiem MP3  też nie zadziała.

Offline rs2322

  • Level 5
  • *****
  • Wiadomości: 540
  • ASAP
Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Stycznia 2015, 11:01 »
Raf z plików .d64 i .tap chce stworzyc .prg w celu wygnerowania wlasnego carta
Skull próbowałem analogiczne pod terminalem w WIN jednak dziala tylko dla plików .bin
np. copy /b kernel.bin+basic.bin+jiffy.bin new.bin
wackee dzieki za lopatologiczne wyjasnienie, zatem bez deasemblacji sie nie obejdzie ?

http://ready64.it/articoli/leggi/idart/28/rippiamo-e-ricostruiamo-spy-vs-spy-dal-tap- originale-passo-dopo-passo
Pamięci RAM każda ilość: KM4164, 4464, TMS 4464 MT1259-10
PCB - projekty na zamówienie.
Programowanie pamięci EEPROM, EPROM - free !
SD2IEC http://c64power.com/forumng/index.php?topic=6630.0

Offline wackee

  • Level 6
  • ******
  • Wiadomości: 2210
Scalanie plików .prg za pomoca cbmcombine.exe
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Stycznia 2015, 11:44 »
Raczej nie.
Ale generalnie nie wiem, czy nie powinieneś po prostu poszukać cracka tej gry który jest w jednym pliku. Ktoś za ciebie kiedyś tę robotę już wykonał \"\"