Oczywiscie podlacz rowniez kompa przez RGBI, zeby zobaczyc slawetne 640x200
Mozna i wiecej przy wykorzystaniu Interlace (np. program terminala DesTerm pozwala wlaczyc rozne tryby tekstowe). Polecam monitor C1084S (sam taki posiadam), albo jeszcze lepiej C1901 (ktory jest wyposazonny w V-Hold i da sie wycisnac z niego jakies 720x400).
Jesli nie masz monitorka by CBM (do kupienia z grosze na allegro) polecam zbudowanie kableka RGBI SCART:
http://www.softwolves.pp.se/cbm/maskinvara/scart Co do produkcji scenowych to faktycznie oprocz RFO za duzo nie poogladasz, demo Higher Level grupy Lower Level ma 1 part dzialajacy na VDC.
No i jeszcze produkcje grupy Active (a wlasciwie Tridenta vel Adam Dunkels tego od Contiki i TFE) robia ciekawe rzeczy z komorka $d031. Oraz pewna ilosc dem kodowana np. przez Grahama/Oxy wlacza sobie zegarek 2Mhz podczas dolnej i gornej ramki (dlatego mam zamontowany wyswietlacz Mhz 2/1 - zaprojektowany przez YTM/ESM:
http://members.elysium.pl/ytm/doc-hardware/c128-indicator.txt.gz ). Z gierek to chyba Test Drive i Grand Prix Circuit korzystaja z 2 Mhz na C128. Nie pamietam, kiedys byla na comp.sys.cbm kompletna lista.
Z rzeczy ktorych na pewno nie uruchomisz na C64 z racji nieposiadania procesora Z80 to CP/M. Jest on koszmarnie wolny
ale polecam zabawe w celach poznawczych, poza tym kod zrodlowy jest udostepniony wiec dostepnych jest pare wersji zoptymalizowanych. Nie polecam zabawy z CP/M z C128 i jedna stacja 1541, chyba ze ktos ma Jiffy Dosa, ja nie mam.. Na C128 D jest lepiej, nawet z rozkalibrowana gorna glowica od 1571
Chodzi o szybkosc. Na C128D + 1581 + 1750 juz zaczyna byc znosnie, hehe.
Acha, jesli masz dostep do programatora epromow wgraj sobie do kosci 27256 program o nazwie ":The Servant": i wcisnij go w podstawke U32 (bodajze), to ulatwia prace.
Wszystko co mialem natywnie pod C128 trafilo na Banana Republik, wiec tam polecam rozpoczecie poszukiwan aplikacji. Milych zmagan !