StaryMarabut:
Przerabiał ktoś z nas gre z dysku na format m2i? Dużo z tym roboty jest i czy trudno?
Bardzo prosto.
Na przykładzie
F-18 Hornet (1988)(Absolute Entertainment)[cr Ikari].d64:
Listing oryginalny (wykonany z linuxa via mc i f3 - pamiętajmy, że to co w C64 wyświetla się wielkimi literami tu wyświetli się małymi - stan ten należy odzwierciedlić w pliku M2I - opis niżej):
0 " " 00 2a 90 "f18 hornet/ikari" prg< 49 "f18 intro!/ikari" prg< 7 "base.1" prg 9 "base.2" prg 8 "base.3" prg 8 "base.4" prg 8 "base.5" prg 8 "base.6" prg 8 "base.7" prg 8 "base.8" prg 9 "base.9" prg 8 "base.0" prg 444 blocks free.
Kopiujesz wszystkie pliki (pomijasz wszelkie dekoracje via DEL) od pierwszego do ostatniego nadając im nazwy kolejno 1 (w tym przypadku do 12).
W tym samym katalogu co pliki 1..12 tworzysz plik
F-18 HORNET.M2I, który zawiera listing a'la listing c64:
F-18 HORNET P:1 :F18 HORNET/IKARI P:2 :F18 INTRO!/IKARI P:3 :BASE.0 P:4 :BASE.1 P:5 :BASE.2 P:6 :BASE.3 P:7 :BASE.4 P:8 :BASE.5 P:9 :BASE.6 P:10 :BASE.7 P:11 :BASE.8 P:12 :BASE.9
Teraz wystarczy tylko spakować wszystkie pliki do pliku zip i masz przekonwertowany program/grę z formatu D64 do M2I.
I jeśli gra nie wykorzystywała custom loadera/nie trzymała danych w "brzydkich" miejscach to próba uruchomienia zakończy się sukcesem.
Bug report: przy edycji znika wszystko co zostało umieszczone między tagami pre.