Aktualności: C64 Power - online od stycznia 2000 !

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Serwis / Odp: C64 chlebak - problem z działaniem kartów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez fasdeb dnia 01 Maja 2024, 08:56 »
X jest trochę archaiczny, ale chociaż uruchamiają się niektóre oporne gry które w przypadku wielu innych kartridży z czasów retro się nie uruchamiają. Jednakże jest jeszcze lepsza wiadomość - Black Box w wersji 2 działa prawidłowo na chlebaku, przynajmniej od razu udało mi się wgrać i uruchomić dwie gry. Przydałby się dla porównania BB w wersji 1 ale tego już chyba ciężko znaleźć.
12
Forum Ogólnodyskusyjne / Odp: Forum jeszcze żywe?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maliniak dnia 27 Kwietnia 2024, 18:19 »
No i jeszcze Kisiela dopuścić do głosu  8)
I znów będzie jak za starych dobrych czasów  ;D
pozdro wszystkim!

+1
13
Forum Ogólnodyskusyjne / Odp: Forum jeszcze żywe?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez forseti dnia 26 Kwietnia 2024, 08:53 »
Forum jeszcze utrzymywane, wiele roboczogodzin poswiecilem, aby mozna bylo tutaj dzialac ale wspolczesnie to juz chyba wszyscy na FB poszli, w koklo zadawac te same, banalne, pytania ;)

Takie czasy Rafał :-) Zrób apkę C64Power na telefon to może będzie większy ruch ;P
14
Bazar / Odp: Black Box V7
« Ostatnia wiadomość wysłana przez konku dnia 21 Kwietnia 2024, 22:39 »
Dziękuję bardzo!
15
Szukam, zapomniałem, nie pamiętam tytułu... / Polska instrukcja do stacji dysków 1541 II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mikra_Lbn dnia 15 Kwietnia 2024, 10:45 »
Poszukuję polskiej instrukcji obsługi stacji dysków Commodore 1541 II. Posiadałem kiedyś tę książkę, niestety większość kartek zaginęła w mrokach dziejów. Dołączam przykładową stronę z drugiego rozdziału. Może ktoś posiada i podzieli się skanem?  8)
16
Hardware / Odp: Jak zresetować REU w U64ll+L
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marek_B dnia 13 Kwietnia 2024, 15:50 »
Ok, już rozkminiłem, wystarczyło wyjąć obraz crt i wszystko ruszyło.
17
Hardware / Jak zresetować REU w U64ll+L
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marek_B dnia 13 Kwietnia 2024, 00:09 »
Cześć, niedawno otrzymałem cartridge i uczę się, jak wszystko w nim działa. Niestety, jeszcze nie rozumiem dobrze korzystania z REU. Gdy próbuję załadować plik .REU, nie uruchamia się on, a potem nie mogę uruchomić dysku korzystającego z REU, ponieważ twierdzą, że go nie mam lub że nie ma na nim miejsca, dopóki nie przeprogramuję oprogramowania na ultimate. Po przeprogramowaniu oprogramowania i włączeniu REU, nagle zaczyna działać. Czy to normalne? Czy jest jakiś prostszy sposób na przywrócenie REU do działania?
18
Programowanie / Odp: Zaimplementowanie czcionki polskiej znaki duże i małe do programu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mikra_Lbn dnia 08 Kwietnia 2024, 15:47 »
Można wczytać wiele fontów i są dwie metody:
  • Wczytujesz do dwóch różnych miejsc w pamięci i możesz korzystać ze znaków na zmianę
  • Nadpisujesz w pamięci stare fonty nowymi

10 ON a GOTO 30, 60
15 a = 1
20 LOAD "font1",8,1
30 PRINT "To jest font 1"
35 GET a$ : IF a$ = "" tHEN GOTO 35
40 PRINT CHR$(147)
45 a = 2
50 LOAD "font2",8,1
60 PRINT "To jest font 2"

Tym przypadku wykonanie polecenia LOAD powoduje wczytanie znaków i cofnięcie wykonywania programu do pierwszej linii (nr 10)

Załadowanie obrazka z poziomu BASIC-a jest możliwe, odtwarzanie muzyki jednokanałowej też, ale odtwarzanie trzykanałowej muzyki w tle to zadanie dla programu w języku maszynowym.

Do zapisywania wyników z gry możesz wykorzystać pliki sekwencyjne (SEQ). Poczytaj o poleceniach OPEN i CLOSE oraz PRINT# i INPUT#.
19
Programowanie / Odp: Zaimplementowanie czcionki polskiej znaki duże i małe do programu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Perun dnia 07 Kwietnia 2024, 10:28 »
Dziękuję :) A jest możliwość wczytywania np. paru fontów jednocześnie? Lub jeden po drugim i jak to wtedy wygląda? Np. wczytuje font z początkiem gry potem, w tym samym pliku ide dalej np. po pałzie, czy naciśnięciu space. Wczytuje wtedy nowy font i resztę gry? Muszę jakoś czyścić pamięć podczas takiego procesu? Czy raczej plik z fontem i początkiem, a z niego drugi plik z drugim fontem i resztą gry? Da się przy okazji obrazek w basicu wstawić? Jeszcze do tego nie doszedłem hahaha... nie wiem jaka komenda na to i w jakim formacie ma być obrazek... Ogólnie mam problem z tym, żeby np. jednocześnie migał mi obrazek i odtwarzało muzykę. Jak gra muzyka to nie miga, a miga po muzyce ha! Tragedia... ale się nauczę! No i jeszcze zrobiłem tabele wyników ale nie wiem jak to zrobić żeby zapisywało ją na końcu gry i wczytywało na początku. zwykłe save, load pliku? I jakieś przypisanie do zmiennych? A taki mam kod na wyniki:
28 HI$(1)="PER":HI(1)=9000:HI$(2)="PER":HI(2)=7000:HI$(3)="PER":HI(3)=5000
29 HI$(4)="PER":HI(4)=3000:HI$(5)="PER":HI(5)=1000
A tu moja gra tylko, że starsza wersja bo jestem na drugim mieszkaniu i taką kopię mam tu tylko. No bo chciałbym tak zrobić, żeby na monitorze na początku był inny font, a potem inny.
20
Programowanie / Odp: Zaimplementowanie czcionki polskiej znaki duże i małe do programu.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mikra_Lbn dnia 07 Kwietnia 2024, 09:49 »
Spróbuję nagrać filmik, jak wygląda tworzenie i zapisywanie znaków. Postaram się to zrobić w ciągu kilku dni, jeśli tylko czas na to pozwoli.
Strony: 1 [2] 3 4 ... 10