ALLIANCE

Alliance powstało ok. 1997 roku z połączenia trzech innych grup, o których nikt nie słyszał :). Za najlepsze lata grupy uznajmy okres od 1997-1999, kiedy większość członków uczęszczała do liceum i, jak Yattaman pisze, mieli "tyyyyle czasu" :). Grupa ogólnie uważana za słabą, raczej z niezbyt pozytywnym wizerunkiem. Najbardziej znani członkowie to Fangorn (organizator i grafik), Zyga (grafik i człowiek od elektroniki), Robak (zapowiadał się na niezłego kowerzystę), Martens (bo muzykował), no i Yattaman (kodował magazyn i edytor). Najbardziej znana produkcja, to oczywiście magazyn C-64,5, on też był naszym największym sukcesem (choć nie był ceniony przez resztę sceny i uważany często za 'podscenowy'), bo dorobił się jedenastu numerów. Przed samą śmiercią grupy w zeszłym roku przygotowywali demo na NP. Nie zostało jednak ukończone...

Yattaman/ex. Alliance

CAUTION

Grupa powstała w 1992 roku. Jej założycielami było trzech chłopaków z Zielonej Góry: Gelan, Trapez jako koderzy i Tom jako grafik. Najlepsze lata to zdecydowanie okres 1993-94, kiedy grupa plasowała się wysoko w chartsach i była dosyć produktywna (nie tylko w dziedzinie dem, ale i programów narzędziowych). Wybitni członkowie... Zdecydowanie Gelan i Trapez, którzy jako pierwsi w Polsce (a być może na świecie) napisali np. edytor fontów umożliwiający edycję fontów w dowolnej wysokości oraz charpacker o najlepszym w tamtym czasie współczynniku pakowania. Bardzo dobrym grafikiem był Tom, dla którego stworzenie jakiejkolwiek grafiki nie stwarzało problemu. Można wymienić też Akadem'a - muzyka, który plasował się wysoko w polskich chartsach.
Największe sukcesy? Zdecydowanie największym było pierwsze miejsce w demo compo na Asphyxia party zajęte przez demo "De Lira". Innym osiągnięciem było zorganizowanie party "Spreeng meeting 94" w wspólnie z grupą Nipson i Jakecem. Bardzo wysoko notowane w tamtych czasach było demo "Big Vic Show", duża kolekcja mojej muzyki pod tytułem "Akadems music collection", dosyć regularnie wydawany magazyn "Mouse", kolekcja drugiego muzyka zespołu - Bookera, oraz druga pod tytułem "Digi collection".
Inną, zupełnie osobną częścia pracy grupy były programy narzędziowe. Wspomniane już przeze mnie charpackery, czy fontmaker, oraz relokator muzyczek napisanych przy pomocy edytora DMC 4.0, przez samych autorów DMC, czyli Briana i Syndroma uznany za lepszy do tego, ktory oni sami napisali :) Grupa była potegą na scenie, chociaż nie było o niej tak głośno, jak o innych, które robiły wokół siebie mnóstwo szumu i nic więcej. W tamtych czasach panowało przekonanie, że aby stać się sławnym, wystarczy "napluć" na Elysium. Wtedy taka grupa błyskawicznie stawała się znana. Caution nigdy tego nie praktykowała, a mimo to się na scenie naprawdę liczyła.

Akadem/Caution

CHARGED

Grupa powstała w połowie 1991 roku i założona została przez Dezert'a (code, gfx) i Clerk'a (code). Ich pierwszymi produktami były "Night demo" i "Paranoia". Wkrótce do grupy przyłączył się Compod (music, swap). Wspólnie stworzyli oni demko "Quality timely", o którym podobnie jak i o wydanym na party Parados'u w marcu 1992 roku megademie Horrible mało kto pamięta. Po party do Charged dołączyli Cronos (lead, gfx, paper art) i Blitzkrieg (code, crack). W okresie wakacji pojawił się pierwszy numer naszego oficjalnego magazynu - Dream.

Wydane na Asphyxia Copy-Party w sierpniu 1992 megademo Dolce far niente, mimo że zajęło dopiero czwarte miejsce stało się dla nas przepustką do kręgu grup znaczących coś na scenie C64. Do grupy przyłączyli się Hedgehog (gfx, swap), Libra (code), Stone (gfx), Cleve (music), Wozio (megaswap), Sir Art (code, swap) i Jackal (code). Za sprawą prężnej działalnosci Wozia i Titanic'a (swap) moglliśmy rozpoczać naszą działalnosć na scenie crack'erskiej. Łamaniem zdobytych oryginałów zajeli się Blitzkrieg i Centurion (crack).

Prace nad Crystal sheep zostały ukończone tuż przed Agnus Copy-Party w lipcu 1993 roku. Wystawione tam demo bezapelacyjnie wygrało konkurs. W okresie wakacji 1993 powstaje kilka częsci do Crystal sheep 2 i kolekcja graficzna Cronos'a. Po sukcesie Crystal sheep coraz więcej osób zasila szeregi Charged. Wstępują: Amc (gfx, swap), Robber (code) - zastąpił Blitzkrieg'a na stanowisku Dream-kodera, Dictator (gfx), Sailor (megaswap), Akadem (music, code), Nameless (megaswap), Pepe (code), Ramon (swap), oraz Hawk (megaswap). Rodzi się pomysł wydawania nowego magazynu "Katorga", którego redaktorem miał być Amc, oraz przekształcenia Dream'a w magazyn anglojęzyczny, oba projekty jednak nie zostają nigdy zrealizowane. W sierpniu 1993 na Asphyxia Copy-Party wychodzi Macabre operetta, a wkrótce po nim piąty (jak się później okazało ostatni) numer Dream'a. W tym okresie funkcje drugiego lidera Charged zaczyna spełniać Sir Art.

W grudniu 1993 odbywa się Elysium and Antia Copy-Party, na którym wystawione przez nas demo Crystal sheep 2 wygrywa z naprawdę silną konkurencją. Grupę opuszcza Dezert, a częsć osób szuka drugiej grupy - Compod wstępuje do Fatum, później do Agony; Stone (Agony), Cleve (Thunder, Jabole), Titanic (Vagaboonds, Chromance), Amc (Chromance) - ich kolekcje wychodzą pod szyldem innych grup. Cronos, Compod i Dezert zakładają Funeral Moon, natomiast Amc - Stratos soft zajmujące się pisaniem gier. Na party w Tarnowie w czerwcu 1994 roku Cleve zajmuje drugie, a Stone 6 miejsce.

Crystal sheep 3 zostaje wydane na "New Face" Copy-Party w Poznaniu 1994. Wypuszczenie tego trackma stanowi punkt przełomowy - Charged jako grupa, jak i jej członkowie umacniają się na wysokich pozycjach rankingowych w Polsce i na świecie. Jednocześnie ze współpracy z grupą rezygnują: Centurion i Titanic. Rolę cracker'a przejmuje Bald (crack), a głównym dostawcą oryginałów miał stać się Suzuki (megaswap). Na Visual Party w Tarnowie w grudniu 1994 Compod wygrywa music-compo, pojawia się zapowiedź Crystal sheep 4 w postaci naprawdę świetnego plakatu narysowanego przez Cronos'a. Jednak coraz mniej osób wierzy w powstanie tego dema. Sir Art rezygnuje powoli z działalności scenowej, Jackal skupia się bardziej na Amidze, a skład powoli zaczyna się kruszyć.

Ostatecznie w drugiej połowie 1995 roku dochodzi do rozpadu Charged. Cronos, Cleve, Pepe opuszczają scenę C64, Compod działa w Fatum i w stworzonej przez siebie grupie muzycznej Amorphis, Stone wspomaga Agony, a Sir Art i Jackal nie wznawiają kontaktów. Ostatni rozdział historii grupy Charged rozpoczął się w lipcu 1999 roku kiedy to w wyniku przejściowego kaprysu Sir Art'a doszło do reaktywacji grupy pod szyldem Charged Designs.Wynikiem tego było pierwsze dentro grupy Charged pt. Amber cow, oraz Charged's intros collection stanowiące niejako podsumowanie całej działalności scenowej grupy.
Bardziej szczegółowe dane na temat historii grupy i jej produktów można znaleźć na oficjalnej stronie - www.charged.prv.pl.

Sir Art/Charged

ELYSIUM

Grupa powstała w lutym 1992, a założycielami byli BRUSH, HAIN i SKY (obecnie BIONDI). którzy wspólnie zdecydowali się opuścić Parados. Później doszli Carrion, Longhair i Touldie. Chyba każdy kojarzy nazwy magazynów Highlife czy Always. Kolekcje Cronos'a, produkcje takie jak "Obornik" wyniosły ich na szczyty sceny. Elysium było uważane za niepodważalną elitę sceny Commodore 64. Aktywność sięgnęła szczytu na wakacjach (jak to zwykle) i właśnie wtedy powstało demo "Origon the request", które wygrało demo competition na Asphyxia party. Elysium to same 'legendy sceny': Biondi, Brush, Hain, Carrion, Gryf, Cruise, Longhair. W roku 1999 reaktywowane, wydało demo "Illmatic".

Brush/Elysium

SATAKI

Sataki powstało dokładnie 1.03.1997 roku. Pierwszy skład: Deinonychus, Bigos, Woodraf, Flea, Globus i Hank (prawie wszyscy z Wrocławia :-). W lipcu 1997 roku wydaliśmy pierwsze dentro Pigsty i 64lb Buda Sux. Później (w czasie powodzi'97) do grupy doszedł Provocator, wyleciał Flea. Wydawaliśmy dość kontrowersyjny magazyn Freeside (charakterystyczne chartsy, konflikty z Volcano/Exon i same teksty Deina, który był znany ze swojego dziwnego stylu ;); wyszły tylko 3 numery tego diskmaga. Dalsze plany były dość duże, ale większości nie udało się zrealizować. Doszli do nas Wedlock, Killer, Lydon, Lissa, Pasthor, Ariel i grupa, można powiedzieć, zaczynała znaczyć coraz więcej na scenie C64. W tej chwili grupa jest właściwie kompletnie nieaktywna (Deino, Hank, Provee, Bigos i Wedlock). Swoistą perełką był Ariel - staruszek, w dodatku przebywający w więzieniu! Można było poczytać jego teksty w Freeside (wcześniej też w Pivie). Uważany za największego wariata ;) - Deinonychus i Provee (szczególnie ten pierwszy miał ciekawe teksty :->).

Deinonychus/Sataki

Jeżeli byłeś/jesteś członkiem jakiejkolwiek grupy sceny C64, znasz nieźle jej historię - napisz do mnie! Mam zamiar aktualizować bazę ciągle o nowe informacje. Luc/C64 Power

 © 1999-2019 Wszystkie prawa zastrzeżone
 Webmaster: Mariusz "Flooder" Młynek