Cartridge - Action Replay

Poznajemy komputer Commodore 64
wyd. Palmapress, Wrocław 1991

Najnowszym narzędziem w postaci modułu współpracującego z C64 jest właśnie Action Replay.

Po włączeniu komputera na ekranie ukazuje się Menu początkowe. Na samym module zainstalowane zostały dwa specjalne przyciski. Lewy to przycisk Reset, natomiast prawy to Freezer. O ile w przypadku Final Cartridge wyboru poszczególnych opcji dokonywać można było przy pomocy joysticka lub klawiszy sterujących kursorem, i na ekranie uzyskiwaliśmy dodatkowe Menu w postaci okienek, o tyle w przypadku Action Replay wyboru poszczególnych opcji dokonujemy przy pomocy kolejnych klawiszy funkcyjnych, którymi wybieramy interesującą nas opcję.

Praca z Action Replay nie odbiega zasadniczo od pracy z Final Cartridge. Przy pomocy tego modułu można dokonywać zapisu i odczytu programu z kasety w systemach standard oraz Turbo, a także odczytu i zapisu programów na dyskietkę w systemach standart i Turbo. Istnieje też możliwość zrobienia kompletnej kopii roboczej np.dyskietki i późniejszego jej zapisania ponownie na dyskietce lub na kasecie.

Podobnie jak w opisanym w innym artykule Final tak i tutaj istnieje możliwość wykorzystania możliwości graficznych w podprogramie Spite-Killer, oraz wydrukowania zawartości ekranu na drukarce, a także modyfikowania tekstów. Również dużą ilość funkcji przyporządkowano poszczególnym klawiszom funkcyjnym. Dodane zostały też nowe rozkazy umożliwiające uproszczenie niektórych czynności podczas programowania w języku Basic i oczywiście rozbudowany został blok Monitor, ale jest to informacja dla zaawansowanych, czyli tych, którzy potrafią w pełni wykorzystać wszystkie możliwości Action Replay!


Kartridż Action Replay dla emulatorów C64 znajduje się tutaj! (23 KB)
Aby włączyć taki kartridż, należy po włączeniu emulatora, wcisnąć klawisz F9, wybrać opcję Cartridge, po czym wybrać Insert Cartridge i potem znaleźć katalog, w którym zapisaliśmy ten program. Należy wgrać go i w pozycji Cartridge Emulation wybrać na ON (czyli włączony). Po resecie "wirtualnego" C64, kartridż będzie się uaktywniał.

 © 1999-2019 Wszystkie prawa zastrzeżone
 Webmaster: Mariusz "Flooder" Młynek